studsamysym.blogg.se

Samy Sym är en PRE-hingst född 2011 som finns tillgänglig för naturlig betäckning. På denna blogg finns information vad ni stoägare behöver tänka på inför en betäckning.

Är du nyfiken på vem jag som hingstägare är?

Kategori: Eleonore Ottoson

Jag heter Eleonore Ottoson och är född 1994.
Jag började rida på min 4-års dag.
Sommaren 2010 köpte jag min första häst, ett halvblodssto -99 e. Lucky Light ue. Kaliber. Detta sto är nu dräktigt med Jens Fredricsons och Lövsta stuteris Uncanto di Villagana. Denna häst har lärt mig oerhört mycket och gett mig rejält med skinn på näsan.
Sommaren 2015 tog jag studenten från Ridskolan Strömsholms ridsportsgymnasium.
Jag har inte bara en utan TVÅ tappskokompetenser så jag kan ta av och sätta tillbaka bakskor vid behov.
Jag har även gått en extrakurs i brukskörning samt hästkunskap.
Jag innehar körkort för tungt släp. Mitt egna släp (Christ Comet, boogie med kameraövervakning) får lasta 1160kg.
Jag strävar mot en så lugn häst som möjligt då jag anser att det är då informationen fastnar som bäst i huvudet och att det minskar risken för negativa associationer.
 
Kommentera inlägget här: